17 Plener Foto Humanum

…odbył się w dniach 23-27 maja 2018 r. Tym razem odwiedziliśmy Puszczę Knyszyńską a kwaterowaliśmy w ośrodku Rozłogi w okolicy Gródka. To miejsce w środku lasu, gdzie znaleźliśmy wygodne noclegi a także dobre warunki do spotkań, projekcji zdjęć. Pogoda nam dopisała, dzięki czemu mogliśmy w pełni wykorzystać te atrakcje, które najbliższa okolica oferowała. Pomógł nam w tym wójt gminy Gródek Wiesław Kulesza, który pofatygował się do Rozłogów, by poopowiadać o historii, dniu dzisiejszym oraz najciekawszych miejscach w bliższej i dalszej okolicy.

Zaczęliśmy od czwartkowej wizyty w Supraślu, gdzie głównymi atrakcjami są miejscowy monaster, czyli prawosławny klasztor z imponującą świątynią oraz muzeum ikon.

Piątek i sobota to także wspólne wyprawy, tym razem zgodnie z harmonogramem zaproponowanym przez wójta, który nie tylko podpowiedział nam, co warto obejrzeć ale i poumawiał nas z gospodarzami konkretnych obiektów. Dzięki temu nie przegapiliśmy najważniejszych atrakcji i mogliśmy sfotografować miejsca niedostępne innym turystom.

Piątek zaczęliśmy wizytą w cerkwi p.w. św. Jana Teologa w Mostowlanach, gdzie nie tylko oglądaliśmy i fotografowaliśmy piękną świątynię oraz pobliski cmentarz ale i wysłuchaliśmy ciekawych opowieści jej gospodarza, z którym pojechaliśmy też do Bobrownik i przespacerowaliśmy się aż do białoruskiej granicy. Na własną rękę odwiedziliśmy tego dnia jeszcze Kruszyniany z meczetem i cmentarzem polskich Tatarów.

Sobotni program zaczęliśmy od kaplicy rzymskokatolickiej w Królowym Moście, później wybraliśmy się na wieżę widokową, na szlak powstania styczniowego (wszędzie z przewodniczką umówioną przez wójta) oraz nad zbiornik Wyżary i do rezerwatu Chomontowszczyzna (także z przewodnikiem).

Jak widać, dzięki inicjatywie i pomocy wójta Kuleszy (dziękujemy) był to plener nietypowy – większość czasu spędzaliśmy w grupie.